tea

Ruku v ruce se zájmem o zdravý životní styl jde i strava. Pro mě je vášní již mnoho let a dostal jsem se k ní přes čaje a byliny a obecně rostlinnou říši, která je mému srdci blízká.

A protože jsem vyčetl, vypozoroval a vyzkoušel spoustu „rad, návodů a doporučení“ , chtěl bych se s vámi podělit o to, co mi funguje a považuji za účinné. Zde je pár základních rad.


1) Snídaně

Vymačkat citrón (snižuje zakyselení organismu) do cca 0,5L nejlépe filtrované vody.

Dopolední koktejl – římský salát, oloupaný citrón, dva výhonky řapíkatého celeru, jablko, hruška, banán (popřípadě další sezónní ovoce, či zelenina) – to vše nakrájíte, rozmixujete do koktejlové konzistence. Koktejl rozdělíte na dvě části, jednu máte jako snídani a druhou jako svačinu.


2) Oběd

Zeleninový salát jako předkrm (zelená listová zelenina převážně – snižuje zakyselení organizmu)

Hnědá nebo natural rýže, popřípadě bezlepkové pseudoobiloviny (pohanka, amaranth, merlík /qinoa/, jáhly, slzovka…) – osvědčila se mi příprava v rýžovaru.

Jedná se o zkombinování zeleninové a sacharidové složky (obilniny).

Nedoporučuji v této chvíli přidávat proteinovou složku – narušila by harmonii trávení právě snědeného.


3) Večeře

Zeleninový salát jako předkrm (zelená listová zelenina převážně)

Proteinová složka – pro „masožravce“ maso, popřípadě tofu, tempeh připravený se zeleninou na pánvi, možno semínka i oříšky (vyjma arašídů).

Jedná se o to, abychom v žaludku nemíchali proteinovou a sacharidovou složku.



Mléko a mléčné výrobky doporučuji vyřadit zcela (protein získáváme ze zelené zeleniny a navíc mléčné výrobky významně zakyselují organismus – ano, to není dobré). Vůči chuťovému argumentu mohu říci jen, rozlišujme mezi požitkem a výživou. Pak naše volba bude vědomá a pochopíme příčinu a důsledek našich rozhodnutí:)

Mějte se božsky!

Ra.